فارس گزارش می‌دهد؛ راه‌حل مرکز امور زنان برای "افزایش جمعیت" خانواده‌ها
ASTAN

خبرگزاری فارس: تنظیم خانواده در سال تحصیلی جدید از دانشگاه‌ها حذف نشد و مرکز امور زنان هیچ‌گاه نتوانست کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری" را برای تدریس وارد دانشگاه‌ها کند اما این مرکز در خصوص این موضوع بی‌تفاوت ننشسته و راه حل جدیدی را برای افزایش جمعیت و حذف تنظیم خانواده به کار بسته است.
 

به گزارش خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا»، موضوع افزایش جمعیت کشور نخستین بار توسط رئیس جمهور مطرح شد و محمود احمدی‌نژاد از قابلیت کشور برای داشتن 150 میلیون نفر جمعیت سخن گفت.

بر این اساس، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در راستای تحقق سخنان سکاندار قوه اجرایی کشور کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری" را تدوین کرد تا آن را جایگزین درس تنظیم خانواده در دانشگاه‌ها کند و با این اقدام گام بلندی را در جهت تحقق سخنان رئیس جمهور برای افزایش جمعیت بردارد.

حذف تنظیم خانواده از دانشگاه‌ها و تدریس کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری" به جای آن، با مخالفت‌های متعدد رو به رو شد و دست آخر پس از کش و قوس‌های بسیار میان مرکز امور زنان و وزارت علوم، تنظیم خانواده حذف نشد و "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری" در سال تحصیلی جدید نیز به دانشگاه‌ها راه نیافت.

اما مرکز امور زنان همچنان به تلاش خود برای حذف تنظیم خانواده و اجرای سیاست افزایش جمعیت در کشور پافشاری می‌کند و راه حل جدیدی را برای این موضوع به کار بسته است.

* راه حل مرکز امور زنان چیست؟

زهرا سجادی، معاون خانواده مرکز امور زنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» در‌ خصوص راه حل مرکز امور زنان برای حذف تنظیم خانواده و افزایش جمعیت در کشور اظهار داشت: با تعدادی از حقوقدانان جلساتی را برگزار کرده‌ایم تا موانع حقوقی در این زمینه را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه موانع حقوقی در این زمینه وجود دارد، افزود: قانون به این صورت است که هیچ امکاناتی به فرزند چهارم تعلق نمی‌گیرد و زمانی که یک خانواده صاحب فرزند چهارم می‌شود، این فرزند از امکانات مملکتی محروم می‌‌شود.

معاون خانواده مرکز امور زنان با بیان اینکه این موارد جزء موانع قانونی است که از تولد فرزند بیشتر توسط خانواده‌ها جلوگیری می‌کند، عنوان کرد: این موانع قانونی به صورت غیر مستقیم موجب کنترل جمعیت و تنظیم خانواده می‌شود.

سجادی ادامه داد: مرکز امور زنان برای حذف این موانع قانونی و مقابله با تنظیم خانواده و کنترل جمعیت، جلساتی را با حقوقدانان برگزار کرده است تا از این طریق بتواند به افزایش جمعیت کمک کند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون در حال آماده کردن پیشنهادات و ارائه آن به مجلس و هیئت دولت هستیم تا از طریق آن طرح افزایش جمعیت را پیش ببریم.
انتهای پیام/
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان